هوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی

هوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی

 هوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی

هوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی – فیلترهای کارتریج (میکرونی) معمولا مستقیماً برای پیش تصفیه سیستم تصفیه آب RO قبل از واحد اصلی تصفیه آب استفاده می شوند.در مرحله پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب خانگی ،دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ،دستگاه تصفیه آب صنعتی و بصورت کلی پیش تصفیه واحد های RO بمنظور حذف گل و لای و ذرات جامد و رفع کدورت آب (SEDIMENT FILTRATION) و فیلتراسیون آبهای سطحی ،آب صنعتی و فرآیندی با قابلیت المانها در تعداد مختلف بر اساس مفدار ورودی آب به دستگاه RO مورد استفاده قرار می گیرند .این فیلترها جهت جلوگیری ازورود رزین ها و مدیاهایی که از سطح فیلترهای پیش تصفیه جدا شده به داخل سیستم RO نیز مورد استفاده قرار میگیرند. 
این ذرات می توانند به شفت و پروانه پمپ ها آسیب برسانند همچنین ممکن است با رسیدن به سطح غشا ممبران RO آن را بلاک کرده و مانع عبور جریان شوند. کارتریج فیلترها همچنین برای حذف ذرات ریزی که ممکن است تا لایه های زیرین RO نیز نفوذ کنند استفاده می شود. این فیلترها برای کاهش کدورت و حذف SDI و ذرات معلق مناسب نمی باشند. اندازه حفرات کارتریج فیلترها ۵ میکرون می باشد که این اندازه بسیار بزرگتر از مقداری است که برای حذف کدورت و SDI لازم است. 
معمولا فیلتر کارتریج ها برای حذف ذرات کلوئیدی سیلیس و ذرات فلزی موجود در آب استفاده می شوند. 

هوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی هوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی

۱۰”,20” BB (Big Blue)                10”,20” (Medium)

هوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی به قطر ۲٫۵ اینچ و ۴٫۵ اینچ و فقط بصورت تک المانه از جنس پلی اتیلن در سایز ۱۰ اینچ و ۲۰ اینچ  مورد استفاده قرار می گیرد.  برای دستگاه تصفیه آب RO معمولا از کارتریج های دارای قطر ۲٫۵ اینچ استفاده می شوند. به صورت معمول در شرایط آب با سختی پایین در دبی های پایین از هوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی و در سختی آب بالا و همچنین دبی آب ورودی بالا از هوزینگ فیلتر میکرونی استنلس استیل استفاده میکنند شایان ذکر است که در دستگاه RO با سایز پایین استفاده از فیلتر میکرونی پلی اتیلنی مقرون به صرفه است .در صورتی که دبی آب ورودی تا ۱ متر مکعب در ساعت باشد ازهوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی به قطر ۲٫۵ اینچ در سایز ۱۰ اینچ و در دبی آب ورودی تا کمتر از ۲ متر مکعب در ساعت ازهوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی به قطر ۲٫۵ اینچ در سایز ۲۰ اینچ و  در دبی آب ورودی تا کمتر از۴ متر مکعب در ساعت ازهوزینگ فیلتر میکرونی پلی اتیلنی به قطر ۴٫۵ اینچ در سایز ۲۰ اینچ مورد استفاده قرار می کیرد این سایز (۴٫۵*۲۰) اینچ به جامبو نیز معروف است .

MEDIUM DIAMETER FILTER HOUSINGS 
– Available in 10" and 20" with the option of 1/4" , 3/8" , 1/2" , 3/4" Inlet/Outlet
– Ideal for a wide range of applications , including residential , commercial and industrial water treatment
– Head Design easily accommodates standard filter/RO brackets 
– Leak-proof sealing with top-seated Buna-N  double O-ring 
– Thick walls for increased strength
– Available with clear , white & blue sumps 
Specification & Performance Data of Filter Housings

Max. temp: 120 oF (50 oC)
Max. pressure: 100 Psi ( 6 bar )
Construction Material :
– Housing: polypropylene
– Clear Housing: Styrene Acrylonitrile ( SAN )
– Cap : Reinforced polypropylene
– O-Ring: Buna-N
– Options: inlet/outlet brass ports for medium series